A leghihetetlenebb dolog az Etna volt, ahol jártam. Főleg, hogy hazautazásunk után két nappal ki is tört és ezt már akkor is lehetett érezni, amikor ott voltunk.

Európa legmagasabb és legaktívabb vulkánja, jelenlegi magassága 3329 méter, de ez állandóan változik a kitörések miatt. Szicília északkeleti részén, Catania és Messina között terül el, lábánál pedig Taormina fekszik, ami este a legszebb.

Gyerek voltam még, szóval az emlékeim nem teljesek, arra emlékszem, hogy először terepjáróval, majd drótkötélpályán egy libikókával (ami utána meg is semmisült a kitörés miatt) értünk fel az Etnára. Az utolsó métereket a kráterig nem mertük megtenni, hiszen folyamatosan dobálta ki magából a köveket és valakit majdnem el is talált. Így is szép volt. Olyan érzés fogott el, mintha a Holdon lennék. Elég hideg volt, pedig jól fel voltunk öltözve, de egy-két lávafolyás mellett elöntött a forróság. Nem szerettem volna beleesni:)! Elidőztünk egy darabig, a látvány elragadó volt. Igaz, drága volt feljutni, de minden pénzt megért. Nem minden nap mondhatja az ember el magáról, hogy járt egy vulkánon.

Azért emlékként hazavittünk pár kiló vulkáni kőzetet, ami még mindig megvan.

Szerző: Fiorentina  2008.11.04. 10:20 6 komment

Címkék: etna

A bejegyzés trackback címe:

https://italy.blog.hu/api/trackback/id/tr18748948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orgrafa 2008.11.04. 16:29:28

Egyszer én is voltam az Etnán és nekem is tetszett. Mindig visszavágytam Sziciliába, pedig már elég régen jártam ott. Vagy 8 éve.

Fiorentina 2008.11.04. 16:49:11

Én több éve sajnos :(. Ha minden igaz, nyáron megyünk ismét.

bömösödön 2008.11.04. 17:39:32

Hali! Jó a blog, csak így tovább. Szeretnék Assisiről is hallani, mert oda megyünk tavasszal. Jó lenne tudni, hogy milyen.

Fiorentina 2008.11.04. 17:43:55

Rendben van, csütörtökre kész lesz a post. Assisi is szép város.

Katica · http://theitalianjob.hu 2008.11.04. 17:53:39

Az Etna nekem is az egyik legmeghatározóbb élményem Olaszországból! Valahogy olyan érzést ad az embernek, amit sehol máshol nem éreztem még, hogy bizony a természet az ember felett áll, és csodálatos és tiszteletreméltó.
Off: eddig nagyon jó a blog, csak így tovább! várjuk a tippeket ;-)

Fiorentina 2008.11.06. 06:35:44

Katica, ugye? Vissza akarok térni Szicíliába!!!! Annyire elvarázsolt....:)
süti beállítások módosítása