A város Perugia tartományban található, Szent Ferenc és Szent Klára szülőföldje( a ferences és klarissza rend alapítói.). Idén nyáron jártam ott először. Elég korán értünk oda, én meg sajnos túl nyűgös voltam, de ahogy megláttam Assisit távolról, a köd ellenére is láttam szépségét, csodás volt.
Gondoltam, ha már ott leszünk, biztos szebb lesz, nem csalódtam. Alig találtunk parkolóhelyet, pedig már rohantam volna megnézni a nevezetességeket. Végree! Ott egy hely, gyorsan beálltunk és mentünk is utunkra. Majd eleredt az eső… NEM, nem ronthatta el a kedvünket, esernyő nélkül és boldogan vágtunk neki a nevezetességeknek. Először is feladtunk egy képeslapot a postán. Már az is hangulatosabb volt, mint itthon ! Az utcakövekről nem is beszélve, hihetetlen. Engem azt hiszem, hogy még egy szép térkő is levesz a lábamról, ilyen vagyok! Később a Szent Ferenc Bazilikába tértünk be, ami elragadott, mindenhol a békét hirdették. Belül úgy éreztem, mintha évszázadokkal ezelőtt is ott lettem volna. Épp egy mise volt. Szent Ferencről még szólnék pár szót, mert nem lehet kihagyni. A 23 éves fiatalember katonaként akar nagy lenni, azonban Isten terve más volt. Álmában szólította meg: „Térj vissza a földre, ahol születtél, és ott megmondják neked, mit kell tenned”. Így is lett. A San Damianoi romos kápolnában imádkozott és megszólalt a kereszt : „"menj és építsd újjá egyházamat…” . Ferenc Assisi környékén felújít három romos kápolnát: a San Damianoit, a Szent Pétert és a Porziuncola -t, ami fölé később felépítik az Angyalos Boldogasszony bazilikát. 1226. október 3.-án halt meg, 44 évesen. Két év múlva IX. Gergely pápa  szentté avatta. Földi maradványait 1230-ban hozzák át és temetik el a tiszteletére épített Szent Ferenc bazilikába. A sírja az altemplomban található, magam is meglátogattam és az a rengeteg ember!! A vendégkönyvbe is beleírtam és ámulattal láttam, hogy Brazíliától Japánig mindenhonnan jöttek emberek. Itt még elidőztünk egy darabig, majd átmentünk a Santa Maria degli Angelibe. Az is csodálatos volt, engem minden templom, kápolna és bazilika levesz a lábamról. Assisi utcáin elég sokat gondolkoztam Szent Ferenc életén, amikor bekukkantottam egy nyitott ajtón. Egy ember kiállítása volt, mozogtak a bábuk. Fűrészelték a fát, a kútból vizet mertek, legeltek a birkák, hihetetlen volt. Ott álltam biztos vagy 20 percet, majd elmentünk pizzát enni. Sajnos két óránk volt csak ezt a szép várost megnézni, mert rohantunk tovább Padovába. Mindenesetre még egyszer visszatérek!!
Mindenkinek szívből ajánlom, ha a környéken jár, menjen be, Megéri. Már bánom, hogy csak annyi időnk volt rá.
Szerző: Fiorentina  2008.11.06. 08:51 4 komment

Címkék: assisi

A bejegyzés trackback címe:

https://italy.blog.hu/api/trackback/id/tr40753399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bömösödön 2008.11.06. 10:04:04

Köszönöm szépen, hogy írtál róla. Meg fogom nézni a bábukat is:)!

Fiorentina 2008.11.06. 10:09:36

Nagyon szívesen, igaz, nem tudtam áttekinthetően leírni minden nevezetességet, mert nem volt rá időnk sajnos, sajnálom !

bömösödön 2008.11.06. 14:37:02

Nem baj ez is jó volt! Majd ha megyek oda, írok élményeket!

Fiorentina 2008.11.06. 17:51:49

Kíváncsian várom! :)
süti beállítások módosítása